SZC logo

Debreceni Szakképzési Centrum

OM kód: 203033/007 | 4026 Debrecen, Piac utca 8. B. épület

Intézmény logo

Debreceni SZC Bethlen Gábor Közgazdasági Technikum és Kollégium

HírekKözérdekű adatokKRÉTA
Széchenyi 2020

Projektek

Szakmai beszámoló az NTP-TMV-19-0070 pályázathoz

Pályázati azonosító: NTP-TMV-19-0070
Pályázó szervezet neve: Debreceni SzC Bethlen Gábor Közgazdasági Technikum
Projekt címe: Gondolkozzunk marketing nyelven! V.

Az NTP pályázat keretében megvalósított országos marketing verseny kettős célt szolgált: 
•    egyrészt megismertetni a középiskolásokkal a marketing tevékenység játékos oldalát, 
•    másrészt bővíteni a diákok kommunikációs és prezentációs készségeit, illetve az információgyűjtési és rendszerezési képességeit. 
A háromfordulós versenyben 3 fős csapatok mérték össze a tudásukat. A versenyzők az egyes fordulók feladatainak megoldása során a gyakorlati életben is jól használható vállalkozói kompetenciákat szerezhettek, miközben jó hangulatban, csapatban dolgozhattak.

A verseny feladatai:
•    Az első (on-line) fordulóban teszt jellegű feladatok megoldása várt a csapatokra a piackutatás, a marketingkommunikáció és az általános pénzpiaci tájékozottság témaköreiből. Ebben a fordulóban 15 csapat küldte el pályamunkáját. 
•    A második fordulóba 10 csapat jutott tovább. Az on-line forduló feladatainak megoldását visszaküldő csapatok egy max 1 perces reklámfilm összeállításával mutathatták be az általuk eladásra kínált terméket, vagy bevezetni javasolt szolgáltatást.
Az I-II. forduló összesített eredménye alapján az első hat, legtöbb pontot gyűjtő csapat meghívást kapott az országos döntőbe!
•    A Debrecenben megrendezett döntőben (harmadik fordulóban) a csapatok szakmai zsűri előtt mutathatták be az általuk kitalált termék/szolgáltatás bevezető reklámfilmjét (max. 1 perc), valamint a piackutatásuk eredményét. A bemutatott reklámfilmek egyértelműen reprezentálták a résztvevő diákok kreativitását, az on-line térben való jártasságaikat, valamint az informatikai tudásuk magas szintű alkalmazását
A döntőben a versenyzők jó hangulatban és nagy kedvvel oldották meg a rájuk váró játékos, interaktív feladatokat (reklámblokk, marketingteszt, logó kvíz, meglepetés  feladat).
A szakmai zsűri értékelése alapján a döntőben legtöbb pontszámot gyűjtő első 3 csapat tagjaira és felkészítő tanáraira értékes tárgynyeremények vártak:

  1.  helyezett „Veni Vidi Vici” csapat: 1-1 db tablet
    Versenyzők: Koda Laura, Csuka Anett, Szabó Bence
    Felkészítő tanár: Jászainé Orbán Zsuzsa
    II. helyezett „Bánki Market Team”csapat: 1-1 db blutusos fejhallgató
    Versenyzők: Koda Laura, Csuka Anett, Szabó Bence
    Felkészítő tanár: Zentainé Szenes Renáta
    III. helyezett „Marketing Hunters”csapat: 1 – 1 db fittnes óra
    Versenyzők: Mitrócsák Dóra, Tarján Lili, Lázár balázs
    Felkészítő tanár: Szekeresné Kocsis Ildikó

Tapasztalatok
A verseny döntőjének lebonyolítására különleges helyzetben és különleges módon került sor. A 2020.tavaszán kialakult járványhelyzethez kellett alkalmazkodni mind a szervezői, mind a résztvevői oldalról. Különös figyelmet kívánt, hogy az új helyzetben is biztosítani lehessen a korábban megszokott színvonalas versenykörnyezetet és a  jó hangulatot, ami már  korábban is  jellemezte a  marketing versenyt. A versenyben résztvevő csapatok nagy rutinnal mozogtak az on-line térben mind a kapcsolattartás, mind a feladatok megoldása során. Jó volt látni, hogy a lelkesedésük, motivációjuk fennmaradt úgy is, hogy tulajdonképpen ki sem kellett lépniük a jól megszokott környezetükből.
A versenyben résztvevő csapatok láthatták, hallhatták egymás produkcióját, így bepillantást nyerhettek egymás versenymunkáiba, megtapasztalhatták a csapatmunka előnyeit/hátrányait, illetve a kreativitás fontosságát. Valamennyi csapat hozzáállása példaértékű volt. A jó hangulat és a feladatok változatossága szinte teljesen feledtette a személyes jelenlét varázsát és szinte észrevétlenül merültek bele az üzleti élet marketing tevékenységeibe.

A versenybizottság rengeteg pozitív visszajelzést adott a versenyzők részére. Külön öröm volt, hogy az on-line eredményhirdetést követően a díjazott csapatok részére a Magyar Posta Területi Igazgatójának felajánlása révén az ajándékokat személyesen tudtuk eljuttatni valamennyi érintett versenyző és az őket felkészítő tanárok részére. 

Összességében egy jó hangulatú, hasznos és eredményes versenyt zárhattunk.

GALÉRIA

Gondolkozzunk marketing nyelven! V.

IMGP5519-4514-800-600-80.jpg
IMGP5594-4511-800-600-80.jpg
IMGP5539-4534-800-600-80.jpg

Partnereink

SZC logo

Debreceni Szakképzési Centrum


Debreceni SZC Bethlen Gábor Közgazdasági Technikum és Kollégium

4026 Debrecen, Piac utca 8. B. épület

Telefon: (52) 412-212 /114 vagy (52) 347-247

E-mail: bethlen-kozgaz@bethlen-debr.edu.hu

OM azonosító: 203033/007

Felnőttképzési nyilvántartás száma: B/2021/002419


2024Debreceni SZC Bethlen Gábor Közgazdasági Technikum és Kollégium