Projektek
Erasmus+ 2021-1-HU01-KA120-SCH-000047130 projekt
1. Célkitűzés
A tanulás integrált megközelítéséhez oktatóinkat szeretnének felkészíteni olyan új technológiák és módszerek alkalmazására, amelyek lehetővé teszik a projektekre épülő jelenségalapú oktatást.
A különböző tanulásterületek összekapcsolása által nem csak a tananyag válik életszerűbbé, de a világ összefüggéseit is könnyebb felismerni. A tanulók így jobban látják a kapcsolódási pontokat a tantárgyak és az iskolán kívüli jelenségek között. Az új módszerek alkalmazásával a különböző tantárgyakat oktató tanároknak és a diákoknak együtt kell működniük a tervezés, a végrehajtás és az értékelés folyamatában. A megszokott tantárgyi kereteket átlépve a témákat azok teljességében vizsgáljuk. A kíváncsiságon alapuló, nemformális, a kreativitást előtérbe helyező tanulási tevékenységek kipróbálása, a tudás gyakorlatban történő alkalmazásának a megerősítése. Olyan transzverzális kompetenciákat kell erősítenünk, mint a logikus gondolkodás, problémafelismerés, a tanulás tanítása, interakció és kifejezésmód, idegen nyelvi és digitális kompetenciák, a mindennapi életben való boldogulás, egy fenntartható jövő építésének a képessége és aktív társadalmi szerepvállalás.
A módszertani felkészítéshez az első 2 év során tanáraink 10 %-át szeretnénk személyes vagy virtuális mobilitási programba bevonni, szakértők meghívásával a kollégák további 20%-át célozzuk meg. Ebben az időszakban a diákok számára partneri kapcsolatokat keresünk a projektmunkákhoz. A 3. évtől minden évben 5 új oktatóval szeretnénk bővíteni a kört. Tudásmegosztó workshopok révén a célunk az, hogy minden kolléga és diák találkozzon a módszerrel a 6. év végére.
A program elején kérdőívek segítségével felmérjük, a kiinduló állapotot és feltárjuk az esetleges hiányosságokat. Az előkészítő két év után évente megvizsgáljuk, hogy a tanárok és a diákok hány százalékát sikerült bevonni, milyen a motiváltsági szintjük, és a digitális kompetenciáik fejlődése, melyet interjúk és önértékelési kérdőív segítségével fogunk mérni, kielemezni és szükség esetén korrigájuk a tevékenyégünket. A résztvevő tanárok honlapot hoznak létre oktatási tartalmak átadására. Digitális tudásmegosztásra felületet hozunk létre az oktatásban használható digitális platformokról és eszközökről, illetve évente minimum egy workshopot hirdetünk kollégáknak és diákoknak. Tanmeneteinkben megjelenítjük a projektoktatás menetét és tartalmi elemeit.
2. Célkitűzés
Nemzetközi beágyazottságunkat kívánjuk kiépíteni, valamint európai partneri kapcsolatainkat és fogadóiskolai státuszunkat erősíteni és nemzetközi jelenlétünket stratégiai szintre emelni.
Magyarázat :
Két tanítási nyelvű iskola lévén az intézményünk célrendszerében a nyelvi kompetenciák fejlesztése, kommunikációs és szociális készségek fejlesztése alapvető feladat. Meggyőződésünk, hogy intenzívebb nemzetközi jelenléttel, tanári és diákmobilitások megvalósításával, ezen céljaink elérését könnyebben megvalósíthatjuk. A személyes vagy online nemzetközi kapcsolatok fontos szerepet játszhatnak a diákjaink és tanáraink nyelvi és kommunikációs képességeinek fejlődése mellett az érzékenyítésében is, hogy befogadóbbá és környezettudatosabbá váljanak a programban résztvevők. Kiemelt feladatunknak tartjuk a sérülékeny csoportok tagjainak a bevonását is. Célunk, más külföldi jó gyakorlatok megismerése is. A környezettudatosság jegyében, valamint, hogy a résztvevők számát növelni tudjuk, nyitottak vagyunk a virtuális mobilitási programokra is.
A program első évében minimum 3 új külföldi partnert keresünk és virtuális kapcsolatba lépünk velük. Korábbi partnereinket bevonjuk. A későbbiek során évente tervezünk virtuális vagy személyes mobilitást a tanárok és a diákok számára, ahol tanítási feladatainkat, módszertani kérdéseinket osztjuk meg, kollégáink online továbbképzéseken vesznek részt. Partnerkapcsolatokat kívánunk kialakítani a diákok szintjén is, személyes vagy online találkozások formájában.
Minden megvalósult mobilitás után a résztvevők legalább részben idegen nyelven beszámolót készítenek prezentáció, videó, cikk, stb. formájában, melyet előre elkészített skála szerint értékelünk fejlesztő céllal. Az idegen nyelvi kompetenciák mérését kétéves ciklusokban tervezzük megvalósítani. A programba bekapcsolódó tanulók nyelvi szintjét a ciklus elején és végén is mérjük, és a KER szerinti skálán ezen ciklus alatt egy szinttel emelkedik a tudásszintjük. Közös partneri beszámolók és önreflexió alapján értékeljük a szociális készségek fejlődését és szükség esetén beavatkozunk. A mérés- értékelés valamennyi készség esetében a mobilitás előtt és után történik. A fogadóiskolai státuszunk erősítését az iskolánkba érkező vendégtanulók, illetve előadók számának növelésével kívánjuk elérni. Itt tartózkodásuk előtt illetve után is elégedettségi kérdőív kitöltését tervezzük.